Witamy na stronie budowlanki   Click to listen highlighted text! Witamy na stronie budowlanki Powered By GSpeech

24-100 Puławy,
ul. Jaworowa 1

megafon

HOT-INFO

TECHNIKUM NR 2                                   BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA NR 2

REKRUTACJA 2021/2022

Zapraszamy do naszej szkoły

Oferta edukacyjna na rok szkolny 2021/2022

Read More

Inwestycje unijne

Szeroko uczestniczymy w licznych projektach unijnych. Przykładowe to:

SZCZEGÓŁY

Dyrekcja i osoby funkcyjne szkoły

Krzysztof Szabelski

Dyrektor szkoły

Jarosław Ociepa

Wicedyrektor szkoły

Anna Mazur

Kierownik kształcenia praktycznego

Eugeniusz Kwiatkowski

Eugeniusz Felicjan Kwiatkowski – polski chemik, wicepremier, minister przemysłu i handlu, minister skarbu II Rzeczypospolitej

Biografia
Kategoria:

Bezpieczeństwo finansowe oraz bezpieczny wypoczynek nad wodą to dwa wiodące tematy, zainicjowanej przez starostę Danutę Smagę przy współpracy ze służbami mundurowymi, kampanii informacyjnej.
12 maja br. w puławskim Starostwie miała miejsce konferencja prasowa, w trakcie której zaprezentowano założenia projektu, skierowanego do mieszkańców i gości powiatu puławskiego.

    

Więcej na stronie POWIAT PUŁAWSKI

Kategoria:

Załącznik

do Zarządzenia nr 11/2021

Dyrektora Zespołu Szkół Nr 2 w Puławach

z dnia 14 maja 2021 r.

 

 

Regulamin zdalnego i hybrydowego nauczania
obowiązujący w  Zespole Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego
w Puławach

 

§1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady realizowania przez nauczycieli zdalnego i hybrydowego nauczania z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
  2. Regulamin jest aktem wewnętrznym placówki oświatowej i powstał w celu ustalenia reguł kształcenia na odległość.
  3. Regulamin obowiązuje wszystkie osoby, które uczestniczą w poszczególnych formach zdalnego nauczania.

§2

ZDALNE I HYBRYDOWE NAUCZANIE –INFORMACJE OGÓLNE

  1. Kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość oznacza wykorzystanie
    w procesie edukacji dostępnych środków komunikacji (dziennik elektroniczny, Microsoft Teams), które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a dają możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
  2. Zdalne i hybrydowe nauczanie wprowadza się w szkole na podstawie decyzji Powiatowego Inspektora Sanitarnego i organu prowadzącego szkołę.
  3. O wprowadzeniu zdalnego lub hybrydowego nauczania dyrektor szkoły informuje nauczycieli, rodziców, opiekunów oraz uczniów za pośrednictwem dziennika elektronicznego, strony internetowej szkoły, wskazując odpowiednie przepisy prawa stanowiące podstawę prawną
    w tej sprawie.
  4. Wychowawca zobowiązany jest sprawdzić, czy wszyscy rodzice oraz uczniowie oddziału mają dostęp do dziennika elektronicznego.
  5. We współpracy z nauczycielami dyrektor ustala:
  • sposób komunikowania się z uczniami i rodzicami,
  • możliwości ucznia i rodzica do korzystania z materiałów elektronicznych,
  • formę przekazywania treści utrwalających wiedzę,
  • metody monitorowania postępów uczniów oraz weryfikacji ich wiedzy i umiejętności,
  • tryb konsultacji ucznia i rodzica z nauczycielem.

§3

ZADANIA NAUCZYCIELA

  1. Nauczyciel organizuje pracę z uczniami, informując ich o możliwym trybie pracy, w szczególności o formach i częstotliwości kontaktu, zakresie zadań, materiałach, terminie i formach indywidualnych konsultacji, terminach i formach oddawania prac, zasadach oceniania.
  2. Zakres przekazywanych treści i zadań do wykonania jest dostosowany do możliwości psychofizycznych uczniów i warunków technicznych.
  3. Rozpoczynając nauczanie zdalne lub hybrydowe, wychowawcy klas są zobowiązani do przeprowadzenia zajęć dotyczących bezpiecznej nauki w Internecie (w ramach kształcenia na odległość).
  4. Rozpoczynając nauczanie zdalne lub hybrydowe, nauczyciel zobowiązany jest do wprowadzenia swoich zajęć do kalendarza na platformie Microsoft Teams zgodnie z obowiązującym planem lekcji.

§4

PROWADZENIE ZAJĘĆ

  1. Zajęcia w ramach nauczania zdalnego trwają od 30 do 45 minut, a stacjonarnego trwają 45 minut.
  2. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to zajęcia, które mogą być realizowane z wykorzystaniem materiałów w postaci elektronicznej np.:
  • dostępnych na stronach MEN, w tym na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej https://epodreczniki.pl/;
  • stronach: Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, Okręgowych Komisji Egzaminacyjnych, Kuratoriów Oświaty;
  • innych materiałów wskazanych przez nauczyciela (np. wydawnictwa i portale edukacyjne);
  • mogą być realizowane w inny sposób wskazany przez nauczyciela (po uzgodnieniu z dyrektorem szkoły).
  1. Działania w ramach nauczania zdalnego i hybrydowego mogą być prowadzone w oparciu m.in. o:
  • materiały edukacyjne na sprawdzonych portalach edukacyjnych i stronach internetowych wybranych instytucji kultury i urzędów;
  • zintegrowaną platformę edukacyjną https://epodreczniki.pl/; dziennik elektroniczny;
  • komunikację poprzez pocztę elektroniczną;
  • lekcje online;
  • podręczniki, ćwiczenia, karty pracy, z których uczeń korzysta w szkole;
  • inne sposoby wskazane przez dyrektora szkoły w porozumieniu z nauczycielami i przy wsparciu organu prowadzącego.
  1. O wyborze sposobu prowadzenia zajęć w ramach nauczania zdalnego i hybrydowego decyduje nauczyciel w porozumieniu z dyrektorem, uwzględniając specyfikę nauczanego przedmiotu, bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni oraz możliwości techniczne wszystkich uczestników tego procesu.
  2. Nauczyciel jest zobowiązany do realizacji tematów na bieżąco zgodnie z  obowiązującym tygodniowym rozkładem zajęć, stosując różnorodne formy pracy.
  3. Nauczyciele mogą dokonać modyfikacji w planach dydaktycznych danego przedmiotu, tak, aby umożliwił on realizację podstawy programowej.
  4. Nauczyciel jest zobowiązany dostosować zadania do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

§5

ZASADY KSZTAŁCENIA ZDALNEGO I HYBRYDOWEGO

  1. Uczeń ma obowiązek systematycznej pracy w ramach zdalnego i hybrydowego nauczania, w szczególności zapoznania się z zadanym materiałem i odrabiania zadanych zadań.
  2. Jeśli uczeń ma problem z dostępem do sprzętu elektronicznego w tym komputera czy Internetu, to fakt ten należy zgłosić do wychowawcy klasy, celem ustalenia innej formy dostarczenia niezbędnych materiałów. Kolejno wychowawca jest zobowiązany zgłosić taką informację dyrektorowi szkoły i ustalić z poszczególnymi nauczycielami formę przekazania materiałów do nauki.
  3. Wykonywanie zadań określonych przez nauczyciela jest obowiązkowe.
  4. Każdy sprawdzian musi być odnotowany w dzienniku elektronicznym z odpowiednim wyprzedzeniem oraz limit sprawdzianów dziennych i tygodniowych (zgodnie ze statutem szkoły), aby umożliwić każdemu uczniowi przygotowanie się i zorganizowanie dostępu do komputera oraz Internetu w wyznaczonym czasie.
  5. Podczas zajęć online należy:
  • zadbać o zapewnienie właściwych warunków do uczestnictwa w zajęciach,
  • mieć włączoną fonię, a w sytuacjach szczególnych również wizję (na prośbę nauczyciela np. podczas odpowiedzi)
  • pamiętać, iż przebiegiem zajęć kieruje nauczyciel;
  • pamiętać, iż stanowczo zakazane jest nagrywanie obrazu i głosu podczas lekcji, wykonywanie zdjęć, print screenów, a także udostępnianie zajęć–w każdej sytuacji obowiązują przepisy dotyczące RODO.

§6

OCENIANIE I KLASYFIKOWANIE

  1. Uczniowie będą oceniani przez nauczycieli za swoją pracę zdalną i hybrydową. Każdy nauczyciel ma obowiązek poinformować uczniów, które aktywności podlegają ocenie zgodnie z zasadami wewnątrzszkolnego oceniania. Oceny będą wpisywane do dziennika elektronicznego.
  2. Wystawiając ocenę śródroczną/roczną należy brać pod uwagę dotychczasową pracę ucznia na danej lekcji, jak również specyfikę sytuacji, w jakiej ocena jest wystawiana.
  3. Ocenę śródroczną/roczną zachowania wystawia wychowawca klasy zgodnie z zasadami zawartymi w Statucie z uwzględnieniem specyfiki nauczania zdalnego bądź hybrydowego.

§7

DOKUMENTOWANIE REALIZACJI ZAJĘĆ

  1. Zajęcia realizowane przez nauczycieli z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość są dokumentowane na podstawie odpowiednich zapisów w dzienniku elektronicznym szkoły. Wpisy w dzienniku elektronicznym powinny być dokonywane w sposób systematyczny, zgodnie ze stanem faktycznym.
  2. Korespondencja z uczniami oraz rodzicami (opiekunami) stanowi część dokumentacji procesu nauczania. Cała korespondencja powinna zostać archiwizowana przez nauczyciela.

§8

KONTROLA UCZESTNICTWA UCZNIA W ZAJĘCIACH

  1. Uczeń zobowiązany jest do codziennego odbierania informacji przekazywanych w dzienniku elektronicznym/Microsoft Teams/ oraz obecności na zajęciach.
  2. Nieobecności odnotowywane są w dzienniku elektronicznym.
  3. W przypadku, kiedy choroba ucznia uniemożliwia mu naukę, rodzice informują o tym fakcie wychowawcę klasy, a ten nauczycieli. Po skończonej chorobie uczeń uczestniczy w zajęciach i w miarę możliwości realizuje zaległy materiał.

§9

ZACHOWANIE BEZPIECZEŃSTWA DANYCH PODCZAS LEKCJI ONLINE

  1. Nie należy używać mediów społecznościowych (np. Facebook, Messenger Facebook’a) jako środka nauki online, w tym do komunikacji służbowej. W szczególności poprzez media społecznościowe nie należy przekazywać danych osobowych.
  2. Uczestnicy kształcenia online mają obowiązek na bieżąco aktualizować systemy operacyjne, z których korzystają w ramach nauczania online.

§10

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem następnym po dniu jego ogłoszenia i jest udostępniany poprzez dziennik elektroniczny i stronę internetową szkoły.
  2. Każdy z nauczycieli, rodziców i uczniów ma obowiązek zapoznania się z regulaminem.
  3. Regulamin o aktualnej treści obowiązuje do czasu jego zmiany. W szczególności regulamin obowiązuje w okresie zagrożenia rozprzestrzeniania się SARS-CoV-2.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem, stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Kategoria:

Sprawdzenie techniczne sprzętu, systemów operacyjnych, programów użytkowych oraz języków programowania przygotowanych na  egzamin maturalny z informatyki (p. rozszerzony) odbędzie się w pracowni 21 w dniu 18.05.2021 r. o godz. 12.00

Absolwenci proszeni są o punktualność.

Kategoria:
Harmonogram zajęć hybrydowych.
 

Od 17 maja do 21 maja przychodzą do szkoły następujące klasy:

Od 24 maja do 28 maja przychodzą do szkoły następujące klasy:

- 3az

- 1mb

- 3wz

- 1wb

- 3adt

- 1ast

- 3cgt

- 1dgt

- 3jt

- 1it

- 2dG

- 2mwP

- 2cgG

- 2dP

- 2aG

- 2iP

- 2mG

- 2igP

 

- 2wG

Kategoria:

Opublikowana została korekta Planu lekcji obowiązująca od dnia 4.05.2021 r.

PLAN OPUBLIKOWANY

Proszę porównać poniżej podane sygnatury z wyświetlonym materiałem. W przypadku podawania niezgodnych wartości należy użyć "Twardego odświeżania" - skrót klawiatury CTRL oraz klawisz F5.

Sygnatura!

Obowiązuje od: 04 maja 2021 r. wygenerowano 28.04.2021
za pomocą programu Plan lekcji Optivum
firmy VULCAN
logo programu Plan lekcji Optivum

2021 © ZS2 Puławy All Rights Reserved.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech