Ułatwienia dostępu

   TELEFON

81 8868226

   EMAIL

poczta@zs2a.pulawy.pl

Uroczyste zakończenie roku piątoklasistów

Uroczyste zakończenie roku piątoklasistów  w Zespole Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Puławach

,,  Nigdy nie rezygnuj z marzenia tylko dlatego, że zrealizowanie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.”

Takie hasło przyświecało uroczystości zakończenia roku szkolnego dla klas maturalnych, które odbyło się 25 kwietnia 2025 roku w Zespole Szkół nr 2.

To koniec ważnego etapu w życiu naszych uczniów. Wyjątkowy moment nie tylko dla młodzieży, ale także dla nauczycieli i rodziców, którzy przez ostatnie lata towarzyszyli im w drodze ku dorosłości.

Podczas oficjalnej części głos zabrali dyrektor szkoły Pan Krzysztof Szabelski, przedstawiciele; wychowawców Pan Jacek Serkis, Rady Rodziców, Samorządu Uczniowskiego i uczniów klas maturalnych. Nie zabrakło podziękowań, wspomnień oraz życzeń powodzenia podczas nadchodzących egzaminów i sukcesów w życiu osobistym.

Najlepsi uczniowie – Maja Rojek 5 dgt i Jakub Żywko 5 it - za wyniki w nauce zostali uhonorowani nagrodami książkowymi, a  uczniowie, którzy przez pięć lat reprezentowali szkołę na zawodach sportowych otrzymali puchary.

Zakończenie roku to nie tylko pożegnanie, ale i  początek wyboru nowej drogi w życiu młodych ludzi.

Wszystkim absolwentom życzymy prawdziwej radości, której nie daje ani wygoda, ani bogactwo, ani ludzka pochwała – daje ją zrobienie czegoś wartościowego, przyjaźni między sobą, gdyż przyjaźń podwaja radości, a o połowę zmniejsza przykrości, spotkań z ludźmi, którzy będą Was kochać i dodadzą Wam odwagi.

,,Do zobaczenia w dorosłym życiu
na innej drodze, na innym szlaku.
Z bagażem wspomnień na dnie, w ukryciu
wśród masy pytań w pełnym plecaku...”

Monika Fijołek

Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Puławach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.zs2.pulawy.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych - zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • W treści nietekstowej umieszczane na stronie publikacje mogą nie zawierać opisów alternatywnych bądź mogą być uzupełniane automatycznie (w wyniku działania oprogramowania), generując niepotrzebne informacje.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Ze względu na użycie oprogramowania, kod HTML może posiadać błędy powstałe w wyniku automatyzacji pewnych działań podejmowanych na stronie internetowej.
  • Kilka elementów wejściowych typu radio, pole wyboru, plik, tekst lub hasło, element wyboru lub obszar tekstowy nie ma tytułu ani przypisanej etykiety.
  • Portal jest coraz to ulepszany pod kątem semantyki oraz hierarchii kodu HTML. Istnieją jednak pewne nieprawidłowości, które staramy się bieżąco wykluczać.

Udogodnienia i inne informacje

Na stronie dostępny jest moduł wspierający odczyt treści.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Planujemy przed końcem 2025 zakończyć przebudowę strony.  Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Monika Celińska - e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 81 8868226.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do dyrektora naszej szkoły:

  • Krzysztof Szabelski,
  • Adres: ul. Jaworowa 1,
  • mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Do Zespołu Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego  w Puławach można dojechać wykorzystując transport publiczny MZK Puławy, przystanki w pobliżu szkoły na ulicy Piaskowej. Szkoła ulokowana jest przy skrzyżowaniu ulic Piaskowa i ulica Jaworowa.

Zasadniczy budynek szkoły stoi frontem do ulicy Jaworowej, tu znajduje się wejście główne do szkoły dla interesantów – to wejście nie posiada udogodnień dla osób na wózkach inwalidzkich. Wzdłuż ulicy Piaskowej usadowiona jest hala sportowa dalej znajduje się wielofunkcyjne boisko o nawierzchni poliuretanowej.  Pomiędzy zasadniczym budynkiem szkoły a salą gimnastyczną dobudowane zostało nowoczesne skrzydło szkoły.

Bramą od strony ul. Jaworowej prowadzi droga na parking pojazdów wraz za znakami parkowania dla osób niepełnosprawnych. Tu znajdują się wejścia dla uczniów i personelu szkoły. Osoby z problemami motorycznymi oraz niepełnosprawni na wózkach inwalidzkich a także rodzice z wózkami dziecięcymi wchodzą przez szerokie drzwi ewakuacyjne nowego skrzydła. Do wejścia oprócz schodów prowadzi podjazd dla wózków inwalidzkich. Po wejściu do budynku  wszystkie osoby kierują się do dyżurującego pracownika szkoły. Tu również znajduje się podjazd dla wózków do zasadniczego budynku szkoły.

  1. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Z holu głównego można dostać się do wszystkich, niezbędnych dla interesantów pomieszczeń. Na parterze są to: sekretariat, gabinet dyrektora szkoły, pokoje kierownika kształcenia praktycznego i kierownika administracyjnego, gabinet medyczny i stomatologiczny. Szatnia, pokój nauczycielski oraz sklepik  uczniowski kondygnacja niżej. Na pierwsze piętro, gdzie znajdują się pokoje wicedyrektora, pedagog, psycholog prowadzą schody oraz winda osobowa. Aula z możliwością dzielenia przesuwnymi ścianami na sale lekcyjne znajduje się na I piętrze nowego skrzydła. Sale lekcyjne rozmieszczone są na wszystkich poziomach (parter, I, II piętro, parter i I piętro w nowym skrzydle). Toalety znajdują się na każdym poziomie oprócz najniższego. Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu od strony parkingu. Sala gimnastyczna to odrębny budynek połączony przez nowe skrzydło z bryłą główną budynku. Na jej boku od strony boiska rozmieszczone są  pracownie lekcyjne, warsztat, pokój nauczycieli wychowania fizycznego. Wyjścia awaryjne znajdują się na parterze budynku od strony parkingu, wejście główne i bezpośrednio z sali gimnastycznej.

Na wszystkie kondygnacje budynku prowadzą schody oraz w zasadniczej części winda osobowa. Ogólnodostępne wejście do windy z zewnątrz, znajduje się we wschodniej ścianie szkoły, jak droga dla pojazdów prowadząca na dziedziniec i parking.

  1. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

W Zespole szkół nr 2 w Puławach wdrożono system dyżurów pracowników ułatwiający dostęp interesantom. Na dziedzińcu szkoły znajduje się wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych wyznaczone w bliskim sąsiedztwie podjazdu prowadzącego do drzwi wejściowych. W kabinie windy osobowej zamontowany jest moduł głosowy oraz nakładki braille´a na wewnętrznym panelu sterowania windą. Wszystkie ogólnodostępne hole, korytarze i drzwi są przestronne i posiadają odpowiednią szerokość, brak automatycznie otwieranych drzwi. Osoby na wózkach inwalidzkich mają zapewnione swobodne poruszanie się od parkingu do wszystkich części parterowych kondygnacji budynków, Na pierwsze i drugie piętro udają się windą.

  1. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma możliwość wstępu do budynku Zespołu Szkół nr 2 w Puławach, do pomieszczeń obsługi interesantów, pokoi kierownictwa, osób funkcyjnych. Warunkiem wejścia na teren budynku szkoły z psem asystującym jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Wskazane jest wcześniejsze uzgodnienie telefoniczne terminu ze względu  na przerwy zajęć lekcyjnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

 

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje

W Zespole Szkół nr 2 w Puławach  nie ma możliwości korzystania z tłumacza języka migowego.

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

   Dnia 1 marca  2025 r. obchodziliśmy Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Święto celebrowane jest od 2011 r. z inicjatywy śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego, jak głosi preambuła Ustawy o ustanowieniu Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” - „w hołdzie bohaterom antykomunistycznego podziemia, którzy w obronie niepodległego bytu Państwa Polskiego, walcząc o prawo do samostanowienia i urzeczywistnienie dążeń demokratycznych społeczeństwa polskiego, z bronią w ręku, jak i w inny sposób, przeciwstawili się sowieckiej agresji i narzuconemu siłą reżimowi komunistycznemu.

  Rokrocznie w Zespole Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Puławach uroczystość zostaje upamiętniona audycją, w której przypominamy istotę działalności „Wyklętych” oraz sylwetki wybranych Żołnierzy Niezłomnych – zwłaszcza tych, którzy działali na terenie Lubelszczyzny. W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 3 it: Oliwka Sulima, Kacper Owczarz, Kacper Rodzoś, Bartek Łysoniek oraz Mikołaj Piękoś, pod opieką wychowawczyni Agnieszki Gawinek, przygotowali słuchowisko poświęcone majorowi Marianowi Bernaciakowi ps. „Orlik”, który był zwierzchnikiem wszystkich oddziałów i grup zbrojnych organizacji Wolność i Niezawisłość na terenie Inspektoratu Puławy. „Orlik” przeprowadził wiele akcji przeciwko komunistycznemu aparatowi terroru, m.in. 4.IV.1945 rozbił PUBP w Puławach uwalniając 107 więźniów, 1.V.1945 pod Annówką rozbił grupę operac. UB, a 24 maja 1945 zgrupowanie „Orlika” wspierane przez oddział Czesława Szlendaka „Maksa”w Lesie Stockim stoczyło jedną z największych bitew partyzantki antykomunistycznej.

   Miejskie obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” odbyły się w sobotę 1 marca 2025 r.   Organizatorami wydarzenia byli: Światowy Związek Żołnierzy AK i WiN Koło Puławy, Parafia Matki Bożej Różańcowej w Puławach, Wojskowe Centrum Rekrutacji w Puławach. Uroczystości tradycyjnie rozpoczęła msza św. w kościele pw. Matki Bożej Różańcowej, po czym na placu pod krzyżem przy u. Centralnej odbyła się dalsza część uroczystości, poprowadzona w ceremoniale wojskowym. Podczas uroczystych miejskich obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” Zespół Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Puławach reprezentował poczet sztandarowy wraz z opiekunem Markiem Wiśniewskim.  

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętychwykl

Dnia 1 marca  2025 r. obchodziliśmy Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Święto celebrowane jest od 2011 r. z inicjatywy śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego, jak głosi preambuła Ustawy o ustanowieniu Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” - „w hołdzie bohaterom antykomunistycznego podziemia, którzy w obronie niepodległego bytu Państwa Polskiego, walcząc o prawo do samostanowienia i urzeczywistnienie dążeń demokratycznych społeczeństwa polskiego, z bronią w ręku, jak i w inny sposób, przeciwstawili się sowieckiej agresji i narzuconemu siłą reżimowi komunistycznemu.

                Rokrocznie w Zespole Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Puławach uroczystość zostaje upamiętniona audycją, w której przypominamy istotę działalności „Wyklętych” oraz sylwetki wybranych Żołnierzy Niezłomnych – zwłaszcza tych, którzy działali na terenie Lubelszczyzny. W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 3 it: Oliwka Sulima, Kacper Owczarz, Kacper Rodzoś, Bartek Łysoniek oraz Mikołaj Piękoś, pod opieką wychowawczyni Agnieszki Gawinek, przygotowali słuchowisko poświęcone majorowi Marianowi Bernaciakowi ps. „Orlik”, który był zwierzchnikiem wszystkich oddziałów i grup zbrojnych organizacji Wolność i Niezawisłość na terenie Inspektoratu Puławy. „Orlik” przeprowadził wiele akcji przeciwko komunistycznemu aparatowi terroru, m.in. 4.IV.1945 rozbił PUBP w Puławach uwalniając 107 więźniów, 1.V.1945 pod Annówką rozbił grupę operac. UB, a 24 maja 1945 zgrupowanie „Orlika” wspierane przez oddział Czesława Szlendaka „Maksa”w Lesie Stockim stoczyło jedną z największych bitew partyzantki antykomunistycznej.

Miejskie obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” odbyły się w sobotę 1 marca 2025 r.   Organizatorami wydarzenia byli: Światowy Związek Żołnierzy AK i WiN Koło Puławy, Parafia Matki Bożej Różańcowej w Puławach, Wojskowe Centrum Rekrutacji w Puławach. Uroczystości tradycyjnie rozpoczęła msza św. w kościele pw. Matki Bożej Różańcowej, po czym na placu pod krzyżem przy u. Centralnej odbyła się dalsza część uroczystości, poprowadzona w ceremoniale wojskowym. Podczas uroczystych miejskich obchodów Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” Zespół Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Puławach reprezentował poczet sztandarowy wraz z opiekunem Markiem Wiśniewskim.  

RADA RODZICÓW

Rada Rodziców
przy Zespole Szkół nr 2 w Puławach

 

składka w roku szkolnym 2024/2025 wynosi 50 zł

 

nr konta:
Lubelski Bank Spółdzielczy

19 8736 0006 2001 0020 2853 0001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytyczne do zdjęcia:

Wytyczne do zdjęcia:

Zdjęcie powinno spełniać te same wymagania co zdjęcie do dowodu i paszportu. Powinno być:

  • aktualne,
  • kolorowe,
  • o wymiarach 45mm x 35 mm; 600 dpi; 492x633 pix
  • w formacie .jpg lub .jpeg nie większym niż 2,5 MB
  • wykonane na jednolitym, jasnym tle o równomiernym oświetleniu, bez cieni i elementów ozdobnych.

Osoba na zdjęciu powinna mieć:

  • widoczną postać od czubka głowy do górnej części barków,
  • twarz skierowaną na wprost (en face),
  • widoczny owal twarzy, oczy, brwi (twarz powinna stanowić 70-80% zdjęcia),
  • naturalny wyraz i kolor twarzy.

Osoba na zdjęciu nie powinna mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, czy innych rzeczy utrudniających rozpoznanie. Dopuszczalne jest posiadanie na zdjęciu okularów korekcyjnych pod warunkiem, że oczy są dobrze widoczne, a w szkłach nie odbija się światło.

Zdjęcie należy wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W wiadomości należy podać nazwisko i imię ucznia oraz zawód, na który został przyjęty.

 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Zespół Szkół nr 2 im. E. Kwiatkowskiego w Puławach. (adres: 24-100 Puławy, ul. Jaworowa 1, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., nr tel. 81 886-82-26).
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres Administratora.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu wydania mLegitymacji szkolnej. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. e RODO, tj. wykonanie zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Przetwarzanie danych osobowych znajduje podstawę w przepisach ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 750 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120 ze zm.) i służy realizacji zadania w interesie publicznym tj. wydania mLegitymacji szkolnej. W sytuacji, w której Administrator będzie przetwarzać dane osobowe szczególnych kategorii, przesłanką legalizującą przetwarzanie danych osobowych będzie art. 9 ust. 2 lit. g RODO.
  4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, o którym mowa w pkt. 3 z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych tj. …… lat.
  5. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, o którym mowa w art. 21 RODO;
  • prawo do usunięcia danych w przypadkach określonych w przepisach RODO;
  • prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).

   8. Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, tj. usługodawcom wykonującym usługi serwisu systemów informatycznych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.

 

PROGRAM REALIZACJI DORADZTWA ZAWODOWEGO

PROGRAM REALIZACJI DORADZTWA ZAWODOWEGO W ROKU SZKOLNYM 2022/23

DZIAŁANIA

KLASA

OKRES

OSOBA PROWADZĄCA

uwagi

Zajęcia z doradcą zawodowym wynikające z rozporządzenia

BSIs kl. 2-3

Tech – kl. 4-5

Cały rok szkolny

Szkolny Doradca zawodowy

Po pięć godzin w roku szkolnym

Prowadzenie indywidualnego i grupowego poradnictwa w obszarach: poznawanie własnych zasobów, świat zawodów i rynek pracy, rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie, planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno -zawodowych

Wszystkie klasy

Cały rok szkolny

Szkolny doradca zawodowy

pedagog szkolny

psycholog szkolny

wychowawcy

 

Określanie zgodności predyspozycji zawodowych uczniów zgodnym z kierunkiem kształcenia

Wszystkie klasy

Cały rok szkolny

Szkolny doradca zawodowy

pedagog szkolny

psycholog szkolny

wychowawcy

nauczyciele uczący przedmiotów zawodowych

 

Wspieranie ucznia zdolnego,  dostosowania procesu edukacyjnego do jego potrzeb i możliwości, poszerzania i pogłębiania treści nauczania z danego przedmiotu

przygotowanie do olimpiad i konkursów dotyczących kariery zawodowej;

Poszczególni uczniowie

Cały rok szkolny

Szkolny doradca zawodowy pedagog szkolny

psycholog szkolny wychowawcy

nauczyciele uczący przedmiotów zawodowych

 

Udzielanie pomocy w planowaniu dalszego rozwoju edukacyjno-zawodowego

Poszczególni uczniowie

Cały rok szkolny

Szkolny doradca zawodowy pedagog szkolny

psycholog szkolny wychowawcy

 

Pomoc uczniom w przygotowywaniu teczek „portfolio”

Według podstawy programowej

w trakcie zajęć poświęconych tej tematyce

Doradca zawodowy nauczyciel podstaw przedsiębiorczości

 

Udział w konkursach ogólnokształcących, profilaktycznych

Poszczególni uczniowie

Cały rok szkolny

pedagog szkolny

psycholog szkolny

wychowawcy

nauczyciele

 

Realizowanie działań na rzecz aktywności uczniów na rynku pracy, udział w targach pracy i edukacji

Poszczególni uczniowie

III-IV 2023

Doradca zawodowy

 nauczyciele przedmiotów zawodowych

wychowawcy

 

Zaangażowanie w organizację uroczystości i imprez szkolnych;

Wszystkie klasy

Cały rok szkolny

Nauczyciele wyznaczeni do w/w uroczystości, opiekun SU, pedagog, psycholog

 

Promowanie idei wolontariatu, angażowanie w działania na rzecz promocji szkoły;

Wszystkie klasy

Cały rok szkolny

opiekun SU, pedagog, psycholog, wychowawcy, wszyscy nauczyciele

 

Organizowanie praktyk i staży zawodowych;

Według podstawy programowej

Według ustalonego harmonogramu

12.09-7.11

Kierownik ds. praktyk

 

Organizowanie praktycznych zajęć w ZKZ

Według podstawy programowej

Cały rok szkolny

Dyrektor szkoły

 

Udziału w spotkaniach informacyjnych i targach dotyczących rynku pracy;

Klasy kończące szkołę

W trakcie roku szkolnego

Szkolny doradca zawodowy pedagog szkolny

psycholog szkolny wychowawcy

nauczyciele uczący przedmiotów zawodowych

 

Nabywanie umiejętności posługiwania się językiem obcym branżowym

Według podstawy programowej

Cały rok szkolny

Nauczyciele języka angielskiego

 

Nabywanie przez uczniów  kompetencji twardych (zawodowych) oraz miękkich (umiejętność negocjacji, motywowania siebie,  grupy, Cały rok szkolny
kreatywność) w trakcie zajęć lekcyjnych

Wszystkie klasy

Cały rok szkolny

pedagog szkolny

psycholog szkolny

wychowawcy

nauczyciele

 

Udział w wycieczkach zawodoznawczych

Poszczególni uczniowie

Według planu

Nauczyciele przedmiotów zawodowych, wychowawcy

 

Egzaminy zawodowe potwierdzające kwalifikacje w zawodzie

Według podstawy programowej

Według ustalonego harmonogramu

 

Dyrektor szkoły

Kierownik praktyk zawodowych

 

Egzaminy maturalne

Klasy 4 po G

V 20223

Dyrektor szkoły