24-100 Puławy,
ul. Jaworowa 1

Odsłony: 182

Wycieczka do Sandomierza oraz Opatowa.

26 marca 2024 r. uczniowie klas 2gt, 3gt (gr.gt), 4dgt (gr.gt) wraz z opiekunami (Magdalena Kosmyna, Emila Przewłoka, Tomasz Próchniak) wzięli udział w wycieczce do Sandomierza oraz Opatowa.

Podczas wycieczki zobaczyliśmy przepiękny Sandomierz wraz z jego najcenniejszymi zabytkami. Rozpoczęliśmy zwiedzanie od wzgórza zamkowego. Później wysłuchaliśmy opowieści o kościele św. Jakuba jednym z najbardziej cennych zabytków Sandomierza. Jest to najstarszy kościół w mieście i jeden z najstarszych budowanych z cegły w Małopolsce. Następnie w promieniach wiosennego słońca przeszliśmy malowniczym lessowym Wąwozem Królowej Jadwigi, który ma około 380 metrów długości, a skarpy pną się do góry nawet na 10 metrów. Przez Furtę Dominikańska, zwana również Uchem Igielnym dotarliśmy na sandomierski rynek. Podczas spaceru uczniowie odkrywali repery (specjalne geodezyjne znaki wysokościowe) umieszczane na zabytkowych budynkach starówki m.in. Ratusz, Brama Opatowska.

Po pysznym obiedzie udaliśmy się do Opatowa. Tam zwiedziliśmy miejsce związane z profilem kształcenia przyszłych geodetów tj. Muzeum Geodezji i Kartografii. Uczniowie odnaleźli tam prawdziwe geodezyjne skarby: niwelatory, dalmierze czy stereoskopy. Dziś urządzenia te zostały wyparte przez technologię cyfrową i komputery, dawniej pomagały geodetom i kartografom w ich codziennej pracy. Mieliśmy także okazję zobaczyć urządzony w stylu retro gabinet geodety przysięgłego oraz przymierzyć jego kapelusz. Na koniec udaliśmy się do Podziemi Opatowskich. W trakcie niezwykłej wycieczki podziemnymi korytarzami poznaliśmy historię miasta i jego zabytków.

Po wyczerpującym i intensywnym dniu, wyruszyliśmy w drogę powrotną do Puław. Wycieczka do Sandomierza bardzo nam się podobała. Ten dzień na długo pozostanie w naszych wspomnieniach.

Emila Przewłoka

Kategoria:

2024 © ZS2 Puławy All Rights Reserved.